czwartek, 30 lipca 2015

Wypowiedz jej imię - James Dawson

Opis: Kolejny po – Hollow Pike i Cruel Summer – horror dla młodzieży autorstwa specjalisty gatunku, brytyjskiego pisarza Jamesa Dawsona – laureata nagrody Queen of Teen.
Trójka nastoletnich przyjaciół w noc Halloween przyzywa ducha legendarnej Krwawej Mary. To, co miało być zabawą, zmienia się w koszmar i dramatyczną walkę o przetrwanie. Bobby, jej przyjaciółka Naya i przystojny Caine muszą się zmierzyć z nawiedzającą ich w snach upiorną siłą mieszkającą po drugiej stronie lustra. Nastolatkowie odkrywają tajemnicę z połowy XX wieku. Odnajdują jedyną ofiarę, która umknęła Krwawej Mary i od lat przebywa w szpitalu psychiatrycznym. Czego upiór pragnie naprawdę – ukojenia czy zemsty?
Moja recenzja: Grupa dziewczyn spędza wraz z dwójką chłopców noc Halloween w swojej damskiej szkole Piper's Hall na wzajemnym opowiadaniu sobie strasznych historii. Kiedy usłyszano przezwisko Krwawa Mary wszyscy wzburzyli się natychmiast. Chcąc się wykazać główna bohaterka Bobbie, jej przyjaciółka Naya i nowo poznany chłopak Caine stają przed lustrem, zapalają świeczki i wypowiadają pięć razy hasło ,,Krwawa Mary". Kiedy nic się nie stało wszyscy rozeszli się do swoich pokoi. Dopiero następnego dnia pojawiają się pierwsze oznaki błędu jaki popełnili. Krwotok z nosa, napisy na lustrze to nie przypadek. Zostało im pięć dni na zaspokojenie potrzeb ducha dopóki Mary Worthington się pojawi i zabierze ich ze sobą...
Pierwszą rzeczą, która sprawiła, że chciałam przeczytać tą książkę to cudowna okładka, którzy przyciąga spojrzenie. Przyznam, że takiej książki właśnie potrzebowałam. Pełną tajemnic, z odrobiną dreszczyku.  Może wydaję wam się, że to po prostu już klasyczna książka, ponieważ każdy słyszał o zabawie nastolatków w wypowiadanie przezwiska jakim została obdarowana Mary. Ale wręcz przeciwnie. Pierwszy raz zetknęłam się z taką powieścią i bardzo mi się spodobała. Również pamiętajmy o tym, że chyba większość z nas pierwszy raz słyszy imię tego autora, który stworzył tak świetną powieść. Jego styl pisania jest wyjątkowy, ponieważ to sztuka tak dobrze opisać reakcję nastolatków, którzy przez 5 dni są pod ogromną presją. Do tego po takim zakończeniu mam wrażenie, że powstanie kontynuacja po, którą sięgnę obowiązkowo.
Ocena: 9,5/10
Tytuł: Wypowiedz jej imię
Tytuł oryginalny: Say Her Name
Autor: James Dawson
Liczba stron: 270
Wydawnictwo: YA!

,,Bobbie przyszło do głowy, że może tak właśnie powinno się mierzyć faktyczną długość czyjegoś życia – do momentu śmierci ostatniej pamiętającej cię osoby; dopóki ludzie nie przestaną składać kwiatów na twoim grobie."
--------------------------------------
Ta recenzja została specjalnie szybko napisana ze względu na pytania dotyczące jej treści od pewnej dziewczyny. Teraz zabiorę się za kontynuowanie pisania recenzji książki Książę i Gwardzista.
Prim Lynn Lancaster xx

3 komentarze:

  1. Mam w planach tę książkę, dlatego cieszę się, że Twoja recenzja jest pozytywna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za recenzję C:
    Po tej opinii na pewno przeczytam książkę :>

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie krótkie, rzeczowe recenzje, bez niepotrzebnego owijania w bawełnę, już naprawdę mam dość jak recenzja ma pięć stron w wordzie, uguh, ja chcę wiedzieć, co jest dobre w książce, a nie czytać wykład :< A zainteresowałaś mnie tym tytułem, zapiszę go sobie :D

    http://leonzabookowiec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń