środa, 4 lutego 2015

Próby Ognia - James Dashner


Opis: Znalezienie wyjścia z Labiryntu miało być końcem. Żadnych więcej niespodzianek, żadnych puzzli. I żadnego uciekania. Thomas był przekonany, że jeśli Streferzy zdołają się wydostać, odzyskają swoje dawne życie.
W Labiryncie życie było łatwe. Było jedzenie, schronienie i względne bezpieczeństwo. Dopóki Teresa nie zapoczątkowała końca. Ale w świecie poza Labiryntem koniec został zapoczątkowany już dawno temu.
Spalona przez Pożogę i wysuszona z powodu nowego surowego klimatu, Ziemia stała się krainą zniszczenia, penetrowaną przez Poparzeńców, ludzi zarażonych Pożogą.
Dlatego Streferzy wciąż nie mogą przestać uciekać. Zamiast upragnionej wolności, muszą stawić czoła jeszcze jednej próbie. Muszą przejść przez najbardziej spaloną część świata i dotrzeć do celu w ciągu dwóch tygodni.
Ale DRESZCZ przygotował im na tej drodze wiele niespodzianek. Wiele krwawych niespodzianek...
Thomas może tylko zastanawiać się, czy sekret do wolności tkwi w jego głowie, czy też na zawsze będą zdani na łaskę DRESZCZU...
Moja opinia: Druga część trylogii ,,Więzień Labiryntu" wydawała mi się bardzo tajemnicza. Nie spodziewałam się, że wszystko tak się potoczy. Napisana została z dużym pomysłem, który był bardzo przemyślany w głowie autora, a dzięki temu powieść otrzymała świetne opinie. Czy z mojej strony też otrzyma dobrą recenzję?
Akcja w książce rozwijała się z każdym rozdziałem co dało czytelnikowi wiele emocji, które pojawiły się niespodziewanie razem z nowymi wydarzeniami. James Dashner budował napięcie i w żadnym momencie nie zdradził co będzie działo się dalej ze Streferami. Cała książka pokazuję jak okrutna może być rzeczywistość i jak codzienne życie może zamienić się w piekło przez błąd ludzi. Na początku obawiałam się czy powieść nie będzie nudna ale pierwsze rozdziały od razu rozwiały moje obawy. Pozwala nam po zakończeniu pomyśleć nad nią głębiej, zastanowić się jak postąpilibyśmy w tak sytuacji otoczeni przez ludzi, którzy są bezlitośni na krzywdę innych mówię tutaj o DRESZCZU. Zdecydowanie zaskakująca i lepsze od pierwszej części. 
Ocena: 9/10
Już niedługo recenzja ostatniej części ,,Lek na Śmierć".
Prim Lynn Lancaster

3 komentarze:

  1. Przeczytałam ''Więźnia...'' i teraz czekam tylko, aż wydarzą ''Próby ognia'' w filmowej okładce :)

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Druga część wciąga, ale jej prawdziwy "czytelniczy urok" nabiera sensu, gdy przekartkujemy ją wieczorem :)
    Teraz czekać na film.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z opinią wyżej!! :)
    Dobra recenzja, a książka jest mega epicka ;)

    http://zapiskizgredka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń