czwartek, 30 kwietnia 2015

Wróć, jeśli pamiętasz. - Gayle Forman.


Ten smyczek jest stary, włosie lepi się.
Spisano go na straty, jak ciebie i mnie. 
Dlaczego odwlekli egzekucję?
Widownia szaleje, stojące owacje.

Opis: Ciąg dalszy losów Mii i Adama, bohaterów "Zostań, jeśli kochasz", światowego bestsellera, przetłumaczonego na ponad trzydzieści języków.
Minęły trzy lata od tragicznego wypadku, który na zawsze zmienił życie Mii. Chociaż dziewczyna straciła rodziców i młodszego brata, postanowiła żyć dalej. Obudziła się ze śpiączki… ale zniknęła z życia Adama. Teraz żyją osobno po dwóch stronach Ameryki – Mia jako wschodząca gwiazda wśród wiolonczelistek, Adam jako rockman, idol nastolatek i obiekt zainteresowania tabloidów. Pewnego dnia los daje im drugą szansę…

Przemierzając ulice Nowego Jorku, miasta, które stało się nowym domem Mii, wyruszą w podróż w przeszłość. Czy uda im się odnaleźć miłość? Czy Mię i Adama czeka wspólna przyszłość?

Moja opinia:  Pierwsza powieść Gayle Forman zrobiła na mnie świetne wrażenie. Lekka, krótka powieść opowiadająca o dziewczynie, która straciła rodzinę w wypadku samochodowym i sama musi zdecydować czy przeżyje, czy zakończy swoje życie. Po internecie krąży wiele recenzji pozytywnych na temat drugiej części. Niektórzy sądzą, że kontynuacja jest lepsza. W moim wypadku tak nie jest. Książkę kupiłam w dniu jej premiery i przyznam, że leżała na półce przez kilka miesięcy. Dopiero jak tylko ona została nie przeczytana, wzięłam ją do ręki oraz zaczęłam czytać. Do połowy tak na prawdę nic mnie nie zaciekawiło. Czytałam z nadzieją, że na końcu będę posiadała satysfakcję z zakupu. Tutaj spełniły się moje oczekiwania. Pięknie napisany koniec. To właśnie ono podniosło moją ocenę na temat tej książki. Całość nie wzbudzała większych emocji, do czasu...
Powieść jest pełna żalu i cierpienia. Autorka jednak stale utrzymała jeden rytm co bardzo mi się podobało. Uświadamia ona, że każdy przez swoje życie dźwiga ciężki bagaż, który w jednym momencie trzeba zostawić daleko w tyle i znaleźć czas na miłość. Nie można uznać jej za naciąganej jednak po prostu nie była dla mnie. 
Polecam każdemu kto chciałby znać kontynuacje historii głównych bohaterów If I Stay, a także tym, którzy gustują w delikatnych książkach. 
Ciekawostka: Całość została napisana z perspektywy Adama co również jest bardzo interesujące.
Ocena:  6,5 / 10

Postaram teraz podciągnąć się z zaległymi recenzjami i przepraszam, że tak długo to trwało.
Prim Lynn Lancaster

3 komentarze:

  1. Ja na pewno sobie tę książkę odpuszczę :) miałam sięgnąć, ale koleżanka powiedziała, że jest przereklamowana, a spotkałam też wiele średnich opinii, więc chyba szkoda czasu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam :) Pierwsza część co prawda bardziej mi się podobała, jednakże ta również mnie wciągnęła. Zgadzam się, umieszczenie Adama jako narratora to bardzo ciekawe posunięcie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jednak miałam na odwrót - w pierwszej części czegoś mi brakowało, jakby autentyczności, dopiero w drugiej ''to coś'' znalazłam :)

    OdpowiedzUsuń